(10) Трети ангел и трети диалог: Възвестяване на керигмата на присъстващите на срещата

Сега трябва да ви говоря за третия ангел и третата жена. От дясната страна се води трети диалог. Ангелът съм аз. Ангел означава пратеник. Аз бях изпратен за вас в Сора. А коя е жената? Вие! Това означава: има диалог, който сега водя с вас и на който вие трябва да отговорите. Първата жена отговори; втората жена също отговори; сега вие сте наред. Следвайки примера на втората жена, Дева Мария, можете да отговорите: „Нека в мен да стане това, което ти възвестяваш! Аз го приемам.“
Какво възвестявам аз? Възвестявам ти, че Бог показа в Христос своята същност, своята природа, своята най-дълбока същност. А коя е неговата най-дълбока същност? Бог, Отец, Син и Свети Дух е любовта. В какво се състои Божията любов? В съвършеното единство на трите божествени лица. Бог е любов към теб до такава степен, че иска да стане едно в теб.
Едно ли е Бог в теб? Вижте този свещеник: да беше едно в Христос! Кой тук е едно в Христос, както са едно Отец и Син? Ето защо Апокалипсисът казва: „Ето, стоя пред вратата и хлопам: ако някой чуе гласа Ми и отвори вратата, ще вляза при него и ще вечерям с него, и той с Мене“ (Откр 3 ,20). Това означава, че това възвестяване на керигмата сега, тук в Сора, може да ви донесе спасението, тъй като в тази нощ аз ви възвестявам божествената природа, т.е. че Бог иска да стане едно вътре във вас, съвършено едно. И тъкмо поради това ти трябва да дадеш греховете си на Христос: „Дай ми греховете си!“ Ака му ги дадеш, Христос ще ги вземе със себе си на кръста, Той умира заради греховете ти, Той ти прощава греховете и възкръсва за твое оправдание и сега показва спасителното си дело на Отца, защото иска да получиш сега и Светия Дух.
Светият Дух те прави едно с Отца. Както Синът и Отец са едно, така и Той те прави едно с Него, въвежда те в тайната на Светата Троица. Какво мислиш? Бог иска всички тук да излезете като истински храмове на Света Троица; напълно едно. Вярвате ли, че това е просто? Изобщо не е просто, защото, за да бъде Бог едно във вас, трябва да допуснете този кръст да ви осъди, т.е. да ви осветли, че животът ви не е такъв и да повярвате, че тази любов, която Бог показа в Христос е едиствената истина.
Истината! Думата истина е изключително важна. Бог сътвори човека в истината. Връщам се към първия ангел. Бог даде на човека изключителни дарби: една от тях е истината за връзката на любовта. Истината е връзката на любовта между Отца и Сина в Светия Дух, връзката на любовта между личностите на Светата Троица. Но Първородният грях разрушил връзката на любовта, която човекът бил получил. Цялата природа, цялата красота на природата е една връзка на любовта. Аз съм човек на изкуството, художник съм, и знам много добре, че красотата на дърветата, грапавината на дърветата възпяват блясъка на небето; блясъкът на небето възпява красотата на скалите. Скалите възпяват красотата на реките и т.н. Само ако я има тази връзка, се появява красотата. Исус Сирах казва, че Бог е сътворил нещата едно до друго, понеже всяко нещо трябва да възпява красотата на тези, които са до него (срвн. Сир 42, 24-25). В цялата природа има връзка на любовта.
Най-страшното е, че грехът е разрушил тази истина на връзката на любовта и е оставил човечеството да живее в лъжата. В истината ли живееш ти, в истината за връзката на любовта с Бог? Напълно в Него ли живееш? Живееш ли връзката на любовта с Него или не?
Когато Светият Дух слязъл на Петдесетница върху апостолите и апечатал вътре в тях, че онзи, когото те са видели да разпъват, не е само Месията, но и самият Бог, те онемели. Един евреин никога не можел да си помисли, че някой човек е Бог. За евреите Бог е нещо толкова трансцендентно, че те не могат дори да произнесат името Яхве. Само веднъж годишно го произнасял първосвещеникът, когато влизал в Светая светих, с верига на крака, за да може да бъде изтеглен, ако се случело нещо, докато заставал пред Божието присъствие , а целият народ бил проснат на пода с лице към земята. Бог е неизмерим, вечен, безкраен, кой може да го познае?
Как един евреин можел да си помисли, че този разпнат човек е самият Бог? Това може да засвидетелства само Светият Дух, само Светият Дух може да го запечата в човешкото сърце. Това е толкова впечатляваща новина, че апостолите излезли, за да я разгласят: Бог дошъл като човек на земята, за да спаси цялото човечество! Сега цялото човечество може да бъде спасено от смъртта! Хората не трябва вече да умират! Сега хората могат да получат прошката за греховете и безсмъртния живот!
Всичко това само думи ли са или това, което ви казвам е истината? Това е дълбока истина, братя и сестри! Говоря ви в името на Господ. За вас аз съм ангел. Господ ме доведе тук, в Сора, за да ме чуете, понеже Той иска вашето обръщане. Отците-пустинници казват, че от нашето кръщение извира чиста вода и тече, и ни шепти: „Днес се обърни! Днес се обърни!“ Може би днес, след слушането на това възвестяване, след това слово, след това възвестяване на керигмата за теб ще е по-лесно да се обърнеш. „Днес се обърни!“ Ние, християните, започваме всеки ден от нулата. „Днес се обърни!“ Това е, което Господ иска от теб днес.
Господ иска твоето обръщане към това, което тъкмо ти казвам. Обърни се към Христос и вярвай в Добрата вест! Какво означава да се обърнеш? Да вярваш! А защо ти не вярваш? Без Светия Дух не може да се вярва. „Тогава – ще си помисли някой – ти си противоречиш, Кико. Щом всичко е дело на Светия Дух, тогава нека да дойде Светият Дух и да ме обърне!“
Не чухте ли словото на св. Павел? Той каза: „Внимавайте да не получите Божията благодат напразно.“ Има едно дело, което можеш да извършиш ти: да се съпротивляваш на благодатта на Светия Дух! Ти ме слушаш, но не се трогваш. Бог иска да промениш живота си, но ти не искаш да го промениш. Може би искаш да ме слушаш, но не искаш да се трогнеш: ти се съпротивляваш на Светия Дух.

Превод: catholic-news.bg

(Следва)

Знаци на вярата: любовта към врага и пълното единство (1)
Да отворим уши (2)
Възвестяване на спасението (3)
Възвестяване на спасението (4)
Първи ангел и първи диалог. Жената и змията (5)
Да жертваш всичко за себе си (6)
Втори ангел и втори диалог. Благовещението на Света Дева Мария (7)
Вечният живот в нас (8)
Вечният живот в нас (9)

Коментари

Няма коментари

Оставете коментар