(8) Вечният живот в нас

(Продължение)

„Син Човеческий няма, де глава да подслони“ (Мт 8, 20). Който си мисли, че религията е за консервативни хора, ограничаващи се с това да ходят в неделя на литургия по традиция, се заблуждава напълно. Бог трябва да се примирява с такъв вид традиционно християнство, тези добри хора в Църквата, които, слава на Бога, днес са изпаднали в криза: няма звания, разкриват се хиляди свещеници-педофили и т.н. Църквата не е тук, за да живее по-добре на този свят! Дори и да е сигурно, че ние, християните, живеем много по-добре от всички останали. Кой може да бъде по-щастлив от нас, щом ние живеем в Царството? Бог ни даде дълбоко в нас вечния живот , безсмъртния живот! Има ли нещо по-голямо и по-прекрасно от това?
Бог възкреси нашия Господ Исус, който пожертва своята смърт за всеки човек! Свети Павел казва: „предадения за нашите грехове и възкръсналия за наше оправдаване“ (Рим 4, 25). Христос стана човек и като човек стана грях за нас, за всички хора. (2Кор 5, 21). Той изстрада наказанието, което заслужава всеки, който върши кръвосмешение, наказанието, което застига всички, които са докоснали, откраднали, измамили, излъгали, убили дете.
Ние правим катехизиси в затворите. В различни италиански затвори, например, Пътят съществува, а в общностите има убийци. В Колумбия има един мъж, който е извършил близо 70 убийства. Вярвате ли, че той може да получи прошка? Вярвате ли, че може да влезе в общност и да бъде изпълнен с благодарност към Бог? Възможно ли е? Да! Да, възможно е! Това е истина! Отците на Църквата казват, че няма нищо, което да привлича повече Светия Дух от един грешник, който иска да се обърне, да се откаже от греха, да изостави мизерния, лош, подъл живот. Христос е бил възкресен за наше оправдание. Той стана човек, зае мястото на всеки един човек. Неговото Възкресение възвестява, че в Него са простени всички грехове, че Той е Първородният на едно ново създание, на една нова действителност! „Но аз съм стар“, ще каже, може би, някой. Добре, виж: появиха се нови неща, както чухме. Какво се появи? Благодатта на Светия Дух в човека, която ни прави деца на Бога. Свети Павел казва, както чухме, че ако сме познали Христос по плът, т.е. външно, сега вече не го познаваме така. Сега Христос живее в нас със Светия Дух, той е в нас. Яви се нещо ново, яви се Светият Дух, който живее в християните.
Мислите ли, че това са просто думи? Не! Аз няма да пожертвам живота си за това в някоя енория да възникнат форми на благочестие. Аз идвам от атеизма и имам работа с хора, които искат истината, не хубави думи. Вярно ли е, че Светият Дух ще направи от нас ново създание? Вярно ли е, че сме получили божествената природа, която живее в нас и ни дава възможност да бъдем осиновени като деца на Бога? Не мога да осиновя куче, защото то няма човешка природа; Бог не може да осинови човека, защото той няма божествена природа. За да може да бъде приет човекът от Бог като дете, той трябва да получи тази божествена природа, която се приема при Кръщението, в Църквата, чрез Светия Дух.
Постепенно създаваме сериозни общности, една сериозна християнска инициация; постепенно създаваме християни, като разясняваме какво чудо е да бъдеш християнин, дете на Бога. Има цели нации, милиони и милиони хора, които са атеисти, с много тежки проблеми на изневяра, на егоизъм, на завист, на войни, на омраза…, защото грехът живее в плътта им. Ние пристигаме току-що от Испания, където в политиката господства ужасно вербално насилие, където обществото се разпада на всички нива: то е пълно с хомосексуални двойки, царува джендер-идеологията, в училищата учат шестгодишните деца, че трябва да избират пола си: дали да бъдат мъже или жени. Ужасно!
Трябва да възвестяваме истината! Бог постави Христос , който възкръсна и се възнесе на небето, отдясно на себе си и го постави за Господ, високо над всички власти, сили и господства и го назначи за Първосвещеник. Какво означава това? Че Той вечно ще ни закриля. Сега Христос стои пред Отец и се застъпва за нас, като, както можем да кажем, Му показва изпълнените си със светлина рани, славни рани, които са знакът на неговото страдание за теб, знакът за откупа, който той е платил за теб. А защо Той ги показва на Отца? Това е въпросът! Той показва раните си на Отца за теб!
В Посланието до евреите се казва, че Христос е сияние на Божията слава и образ на Неговата същност (срвн. Евр 1, 3). Думата „същност“ е философски израз, който сочи най-дълбокото, същинското от една действителност. А какво означава това? Бога никога никой не е видял (срвн Ив 1, 18). Какъв е Бог? От какво се състои? Добре, Божието Слово казва, че Христос е отпечатък на същността на Бога (отпечатък е например това, което пръстенът оставя в мек восък). Това означава, че в този прекрасен кръст, който се издига на нашата среща, имаме отпечатъка на същността на Бога. Христос е отражение на славата на Бога.

Превод: catholic-news.bg

(Следва)

Знаци на вярата: любовта към врага и пълното единство (1)
Да отворим уши (2)
Възвестяване на спасението (3)
Възвестяване на спасението (4)
Първи ангел и първи диалог. Жената и змията (5)
Да жертваш всичко за себе си (6)
Втори ангел и втори диалог. Благовещението на Света Дева Мария (7)
Вечният живот в нас (8)

Коментари

Няма коментари

Оставете коментар