Каква е позицията на Църквата спрямо разведените, повторно сключили брак?

4 юли 2017, 11:10

270. Тя ги приема с любов на базата на примера Христов. Но този, който се развежда след църковен брак и приживе на своя брачен партньор влиза в нов брачен съюз, има поведение, противоречащо на неразтрогваемостта на брака, провъзгласена от Исус, което Църквата не може да отмени. Връщане назад от обещанието за вярност влиза в противовес с ЕВХАРИСТИЯТА, в която Църквата освещава необратимия характер на Божията любов. Ето защо този, който живее в една такава противоречаща на тайнството ситуация, не се допуска до Св. Причастие. (1665, 2384).
Далеч от идеята да смята всички случаи за едни и същи, Папа Бенедикт XVI говори за това като за една „скръбна ситуация“ и подканва пастирите добре да се ориентират в различните ситуации, за да подпомогнат духовно и по най-подходящия начин засегнатите верни (Sacramentum Caritatis, 29).

Допълнителна препратка:
„Разведените и повторно бракосъчетали се лица, въпреки положението си, продължават да принадлежат на Църквата, която ги следи с особено внимание, в желанието си те да продължат да водят, доколкото е възможно, християнски начин на живот чрез участие в месата, но без да получават причастие: чрез слушане на Словото, евхаристийно обожаване и молитва, чрез участие в живота на общността в доверен диалог със свещеник или духовен наставник, чрез отдаденост на милосърдни и покаятелни деяния, чрез ангажираност във възпитанието на децата си. (Бенедикт XVI, Sacramentum Caritatis).

Из „YOUCAT – Катехизис на Католическата Църква за младите“
Издателство: Фондация „Комунитас“, 2014

Новини: Хроника

Коментари

Няма коментари

Оставете коментар